Przepisy na ekologiczne, pyszne, urozmaicone i wartościowe potrawy
bez glutenu, mleka, jajka, cukru i chemii

poniedziałek, 23 stycznia 2012

pizza z szynką i tofu


 Czy dziecko na diecie bezglutenowej, bezmlecznej, bezjajecznej może mieć szansę poznać smak pizzy?
TAK! :)

A oto produkty, które wykorzystałam do przygotowania powyższej:

 tofu naturalne (kupiłam w www.evergreen.pl)
 szynka ekologiczna - bez mleka i glutenu (przetestowaliśmy z firmy Organic)
 gotowe spody do pizzy (znalazłam tylko w firmie Balviten)
ketchup bez glutenu i mleka
(ja miałam w domu taki, nie ma konserwantów i innej chemii, ma w składzie ocet, ale ponoć są jeszcze ogolnodostępne takie bez octu)

WYKONANIE:
 Ponieważ syn zażyczył sobie pizzę okrągłą - z prostokątnego gotowego spodu wyciełam koło.
Spód do pizzy posmarować ketchupem
(jak pizza ma być mocniej przyprawiona, to ketchup warto posypać oregano i bazylią), położyć plasterek szynki, na nim plasterki tofu, włożyć do mikrofalówki pod przykryciem nie dotykającym wierzchu pizzy.
Podgrzewać odpowiednio wg parametrów danej mikrofalówki.
 Taki efekt końcowy.

Palce lizać ;)

3 komentarze:

  1. powiedz mi jaki smak ma toffu, bo nigdy nie jadlam???

    OdpowiedzUsuń
  2. TOFU TO SER Z SOI. SĄ RÓŻNE JEGO RODZAJE-NATURALNE TOFU, ZIOŁOWE, WĘDZONE...
    OGÓLNIE OD FIRMY ZALEŻY SMAK, BO NIECO SIE OD SIEBIE RÓŻNIĄ.
    RÓŻNIĄ SIĘ TEŻ KONSYSTENCJĄ - SĄ TOFU DO SMAROWANIA JAK TWAROŻEK I SA TAKIE DO KROJENIA, JAK BIŁAY SER, TYLKO SIE NIE KRUSZY I JEST BARDZIEJ ELASTYCZNY.
    W POLSCE W WIELU SUPERMARKETACH JEST DOSTĘPNY. TAKŻE W SKLEPACH ZE ZDROWĄ ŻYWNOŚCIĄ I DLA DIABETYKÓW.
    OGÓLNIE SMAKUJE JAK TWARÓG,ALE Z NUTKĄ SOJOWĄ OCZYWIŚCIE.

    OdpowiedzUsuń
  3. JESZCZE DODAM, ŻE TOFU MA "INSTRUKCJĘ", ZE NADAJE SIĘ DO PIZZY. JA TEŻ UŻYWAŁAM DO KANAPEK ZAPIEKANYCH W OPIEKACZU.
    OGÓLNIE: ZASTĘPNIK ZARÓWNO ŻÓŁTEGO JAK I BIAŁEGO SERA.

    OdpowiedzUsuń