Przepisy na ekologiczne, pyszne, urozmaicone i wartościowe potrawy
bez glutenu, mleka, jajka, cukru i chemii

piątek, 27 stycznia 2012

PĄCZKI BEZGLUTENOWE






Smaczniejsze niż te "niedietetyczne"




PĄCZKI BEZGLUTENOWE

Przepis na pączki bez mleka, jajek, glutenu i cukru:

1/2 kg ugotowanych ziemniaków - przemielić lub zmiksować na miazgę blenderem
1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki cukru (ja dałam ksylitol)
1/2 szklanki wody przegotowanej ciepłej
15 dkg drożdży (ja dałam takie proszkowane - wtedy trzeba 6 torebek po 7 g mniej więcej)
zamiennik jajka - równowartość 4 jaj, czyli 8 łyżeczek rozmieszane w 160 ml wody
maka - pół na pół kukurydziana i skrobia pszenna bezglutenowa - tak na oko, aby konsystencja była dobra, ok. pół kg, może mniej
1 łyżka octu lub spirytusu

ja zrobiłam te pączki z połowy tej porcji i wyszło mi 15 małych sztuk

trzeba pomieszać wszystko , ale mąkę i drożdże na koniec, wyrobić dobrze i długo i uformować kulki (ręce i deska posypane mąką kukurydzianą lub skrobią, żeby się nie kleiło), do kulek wsadzić po kilka rodzynek, przykryć ściereczką do naczyń i odstawić w ciepłe miejsce, żeby urosły nieco, potem smażyć w garnku z dużą ilościa oleju (ja polecam rzepakowy)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz