Przepisy na ekologiczne, pyszne, urozmaicone i wartościowe potrawy
bez glutenu, mleka, jajka, cukru i chemii

czwartek, 2 lutego 2012

KOTLETY MIELONE "NA ZAPARCIA"

Ponieważ dzieci z alergiami, autyzmem (i nie tylko) często miewają zaparcia, zakeca im się dietę bogatoresztkową, z dużą ilością błonnika. Ja przetestowałam mój autorski sposób ratujący skutecznie w sytuacjach podbramkowych;)
KOTLETY MIELONE (zrazy) "NA ZAPARCIA"  i dobre trawienie ;)


Składniki:
mięso ugotowane mielone (ja używam indyka, gęś, królika) - po zmieleniu ponad szklanka
kaszka gryczana błyskawiczna - ok. pół szklanki (tutaj kupiłam)
mąka kukurydziana - 100 - 150 gram
zmielone pestki dyni - 100 gram (tutaj kupiłam)
zmielone jagody goji - 30 gram (utaj kupiłam)
posypka witaminowa ze zmielonej dzikiej róży - 2-3 łyżki (tutaj kupiłam)
siemię lniane mielone zaparzone - 1 łyżka
zamiennik jajka (przygotowany wg przepisu na opakowaniu, a jak dziecko może to jajka przepiórcze) - równowartość 2 jajek
płatki grochowe błyskawiczne zaparzone - 2-3 łyżki (tutaj kupiłam)
bułka bezglutenowa, bezmleczna zamoczona (miękka) - 1 sztuka
błonnik jabłkowy - łyżka (tutaj kupiłam)
inulina - lyżka
błonnik psyllium - łyżka (tutaj kupiłam)

przyprawy: majeranek, pieprz, sól, bazylia, lubczyk (przyprawy bez chemii i glutenu kupiłam tutaj)
bułka tarta kukurydziana do otoczenia w niej kotletów (tutaj kupiłam)
olej rzepakowy (do smażenia)

Dla ułatwienia umieszczam poniżej zdjęcia większości wypróbowanych już i użytych przeze mnie składników (znaki towarów są własnością ich producentów):











Przygotowanie:
Składniki połączyć, uformować spłaszczone kulki, obtoczyć w bułce tartej, smażyć na oleju z obu stron na wolnym ogniu.








Z podanej porcji wychodzi 15 niedużych kotletów. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz