Przepisy na ekologiczne, pyszne, urozmaicone i wartościowe potrawy
bez glutenu, mleka, jajka, cukru i chemii

czwartek, 13 czerwca 2013

szybki budyń czekoladowy na zimno lub krem do tortu


Taki oto pyszny budyń zrobiłam dziś na prośbę syna:)
Budyń "czekoladowy" bez czekolady w składzie ;)
Łatwy i szybki do zrobienia - bo nie trzeba czekać aż wystygnie!


Składniki, których ja użyłam (można zapewne robić własne modyfikacje):

mleko sojowe w temperaturze pokojowej - użyłam Isomil 2 wg przepisu 
karob (mączka chleba świętojańskiego)
ksylitol zmielony na "cukier puder"
mączka guarowa - ja mam firmy Biovegan "BinderFIX Kaltspeisen" (Zagęszczacz do zimnych potraw - mączka guarowa bezglutenowa).


Wykonanie:

1.Zmiksować mleko z ksylitolem i karobem (proporcje jak na "kakao" - wg uznania i według własnego smaku - ja do szklanki mleka na Isomilu, który sam w sobie jest słodki, dodaję 1-2 łyżeczki pudru-ksylitolu i łyżeczkę karobu) .



2.Dodać mączkę guar wg przepisu (ja na szklankę mleka dodaję łyżeczkę) i miksować chwilę.



3.Nałożyć do miseczek, udekorować np. wiśniami :)
Gotowe od razu do zjedzenia.

Z tych samych składników tak samo można zrobić krem do tortu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz